Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Ağustos 20, 2015

Facebook’a Çeyrek Butonu Koysunlar

Sawako Kuronuma Perşembe, Ağustos 20, 2015

Evlilik sezonu, sizin sosyal medya hesaplarınızda da açıldı mı bayanlar baylar! Bende bir
açıldı pir açıldı maşallah!Öyle böyle değil! Bu sezon sosyal medya hesabım, evlenenlerle dolup taşmış öyle ki bu yıl altın çağını yaşıyor olabilir kanımca çünkü geçen arkadaşlık listeme bakayım kimler evlenmiş, kimler doğurmuş diye aman bir de ne göreyim!Benim gibi mazbut bekar sayısı bir elin beş parmağını geçmiyor :D  Eee haliyle bir psikolojik travma yaşadım, bir bitim kanlandı! Evlenenlerin,yeni doğuranların dedikodusunu benim gibi bekar arkadaşlarımla yaptık. Cümle tam olarak şuydu:


''Aaa!! Bu da mı evlenmiş?!" geyiğini bilirsiniz, bende o geyiklerden yaptım hem de bolcana. Bir de boy boy foto atmıyorlar mı bazıları! Allah'ım sanırsınız yılın düğününü yapmış o denli kendinden geçmiş! Şimdi içinizden bu kız da amma kıskanç, ne dedikoducu, evde kalmış kız kurusu falan diyorsunuzdur.Benim derdim, evlilik değil ki... Evlenmek istesem ooo bende bir nine var akıllara zarar, bana bir ton görücü bulmuştur ve o görücülerle alakalı yüzlerce rezil anım vardır.Bunu bir ara çıtlatırım size, yerlere yatarsınız gülmekten :)  Her neyse benim derdim evlilik müessesi değil, bunu insanların gözüne gözüne sokma ihtiyacı içine giren kızlarımızın bilakis akıllarından geçen yorumları fotoğraflara bakarak okumamdır. Misal üniversitedeki bir kız arkadaşım ki kendisi okulda a-sosyal, aşırı inek ve bir o kadar da yalaka bir tip olması ile beraber biraz da uyuz bir tip olması itibariyle geçen haftalarda nişanlanmış ve bunu maalesef sosyal hesabımda ekli olduğundan nişan sabahından akşamına kadar fotoğraflayarak gözüme gözüme sokmayı bir görev haline getirmiş, bununla da yetinmeyip fotoğrafların altına sevgi kelebeği misali aşkısı,canısı,bitanesi,bebeğimsi gibi  26 yaşındaki bir genç hatun kişisine yakışmayan minnoş minnoş yorumlar eklemiş ve beni deli etmiştir ki bu kişi okulunu iyi bir derece ile bitiren iki dil bilen bir hatundur ve okulda erkeklerle muhabbeti olmayan bu kızçe kocası bile olmayan nişanlısına koçişim diyerek midemi kaldırmıştır.



Feminist bir kızın günlüğünden yaşadığım ve beni dumura uğratan bir olay daha da vardır ki Facebook hesabımın sınava hazırlandığım dönem bir süreliğine 6 ay kadar dondurmuş idim en nihayetinde sınav bitip eski yaşama Miribaa !! deyince "Haydi bre sosyal medya açıl ben geliyorum!" dedim ve bir baktım ki aslında o bana gelmiş hatta kapalı olduğumu görmüş ve bütün kankilerimi, cankilerimi evlendirmiş, sözlemiş,nişanlamış hele de bu yıl bir patlama yaşatmış hesabımda. Olayın en garibi ise henüz hayatının baharında olan 20-22 yaşlarındaki genç kızların evlenmesidir. Onlardaki bu evlilik azmi bende olaydı beni tez elden evermek ve de doğurtmak isteyen ninem sevincinden göbek atardı :)


Sosyal medyaya keskin bir dönüş yaptıktan sonra ellerimin beğen tuşuna basmaktan yorgun düştüğünü söyleyebilirim. Onun fotoğrafını beğen,ötekine yorum at ''Canım, gülüm hayırlı olsun artık sen seneye de doğurursun, minik yavrunun fotolarını da buraya koyarsın'' şeklinde içimden bir o kadar manyakça ve gerçekçi yorumlar geçmedi desem yalan olur. Benim derdim her şeyi bu kadar alenen paylaşmamız hani bir laf vardı son zamanlarda hayatının her anını paylaşan insanlara söyleniyor, tuvalete gitse bildirim yapıyor diye, işte o insanlara dönüştük ve evet insan mutlu olduğu günleri paylaşmalı ama abartmamalı kanımca :) 


Bir de benim eller yoruldu artık yorum yapmaktan ve beğenmekten şu Facebook'a bir çeyrek altın butonu taksalar ya bari en azından bir faidemiz olurdu evlenenlere :) 

 Yazı, ilk misafir yazarım Kelebenk'e ait...Bloguna ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Sawako'dan; aslında bu buton oldukça faydalı olurdu.Özellikle de elden davetiye vermeyi akıl edemeyip facebooktan davetiye gönderenler için...Öyle davete böyle hediye değil mi? :)


Siz de misafir yazar olmak için bana bogurtlenrecelimiz@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.Lütfen maillerinizde varsa blog adresinizi belirtin ve yazmak istediğiniz yazıdan örnek bir parça gönderin ki işimiz kolaylaşsın :) 

16 yorum:

  1. Hehe yazı gerçekten harika olmuş misafir yazarımızın ellerine sağlık nineyle başından geçenlerine de çok merak ettim
    Ayrıca çok doğru bir yazı olmuş, tamam bir kaç tane paylaşın ama ne abartıyorsunuz. Maalesef artık her konuda böyle insanlar. Benim de günlük en az bir resmini paylaşan arkadaşlarım var mesela. İşin ilginç tarafı fotoğrafların hepsi birbirine benziyor. Sürekli fotoğraf paylaşılmasına bayağı uyuz oluyorum ne yalan söyleyeyim. Her yerdeler bu tip insanlar Facebook, Twitter, İnstagram... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafların sağa, sola, yukarı, aşağı bakarken ayrı ayrı yayınlanması gerektiğini düşünüyor olacaklar ki o kadar çok paylaşım yapıyorlar :))

      Sil
  2. Çox bəyəndim yazını Kelebenk :)) Sawako ha ha :D mən də gənc qızların o evlilik həvəsini hər şeyi bu qədər tələsdirməklərini anlamıram. Evləndikdən sonra bir daha gənc qız kimi yaşaya bilməyəcəklər və məsuliyyətləri artır bunu düşündüklərinə inanmıram. Daha çox bu bir level də böyümək kimi görünür məncə onlara... :/ Nəysə bu mövzuda booooooolca yaza bilərəm amma yazmayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorsan hepsi dertlidir, keşke evlenmeseydim derler ama sana da evlenme baskısını yapmaktan geri kalmazlar :))

      Sil
  3. yazmayım ki, içimdəki feminist ruhu oyatmayım :D

    YanıtlaSil
  4. unnicim keşke bastan belirtseydin misafir yazarın yazdıgını. ben sen yazdın sandım :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, başka bir yazardan eğlenceli bir yazı okumuş oldun, fena mı oldu :)

      Sil
  5. Facebook'tan davet yollayanlara tam altın resmi gönderelim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! Sıfır masraflı...Nasrettin hoca misali ;)

      Sil
  6. :) bi onlar evleniyor bi onlar doğuruyo memlekette, çok görmemek lazım:)dünyaya geliş amaçlarını tamamlamış olmanın vakurluğu olsa gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların gözünde bu söyledikler ekk tesellisi biliyorsun değil mi? :))
      Ekk; evde kalmış kızlar :))

      Sil
  7. bazı kelimelerin arkası niye sarı? o..o

    YanıtlaSil
  8. Aaa hayirli olsun baslamissin guzel yazilar olur insallah degisik bloglar taniriz ^^
    Ahahaha ceyrek altin butonu bencede guzel fikir , komik bir yazi vicik vicik halleri bende sevmem itici geliyor disaridan bakana , aklima ne geldi yazidan sonra ; gecenlerde bi tanidigimin olayini anlattilar evde olay cikararaktan turkiyeye tatile gelmeye karar veren kizin, kocasinin kadinin dirdirine dayanamayip izin vermesi ile sonuclanan olay ve sonrasinda kadinin instagrama askitom canim cicijm ben senden bir ay nasil ayri kalacam seni cok seviyorum diyerek resim atmasi ... Gostermelik internet aski olanlar da var yansitilanla gorunen ayni degil .. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...Ben çok yakınımda yaşadım.Kız nişanlısı varken başka bir çocuktan hoşlanıyordu ve o çocuğu gördüğünde yüzüğünü saklıyordu, şimdi nişanlısıyla evlendi.Sorsan onlar aşkı meleklerden çaldı :))

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!